4.11.2021

Syyskokouksen 2021 päätöksiä (Lavia)

Lavian Seudun Reserviläiset ry:n syyskokous pidettiin torstaina 4.11.2021 klo 19 Lavian Metsästysseuran majalla. Kokoukseen pääsi myös etäosallistumaan Microsoft Teams-palvelun välityksellä.

Toimintasuunnitelmasta ensi vuodelle, syksyn 2021 vielä tulevista tapahtumista ja kokouksessa tehdyistä henkilövalinnoista tiedotetaan marraskuun aikana, kun kokouksen pöytäkirja on valmistunut. Hallitukseen valittiin yksi jäsen lisää, mutta muuten kokouksessa tehdyt henkilövalinnat seurasivat aiempien vuosien valintoja. Ampumaratatoimikunnassa on reserviläisillä edelleen kolme edustajaa. Yhdistys sai toiminta-avustusta paviljongin kunnostuksen/korjausten toteutuneiden kustannusten kattamiseen, ja tämä nyt saatu avustus päätettiin käyttää ampumaratatoiminnan tukemiseen reserviläisten ja reserviupseerien yhteisen ampumaratatoimikunnan kautta. Ampumaradan ylläpito tarkoittaa myös ampumaradalla olevan paviljongin ylläpitoa sekä osaltamme osallistumista Susikoskentien kunnossapitoon yhdessä Lavian Metsästysseura ry:n kanssa.

Jäsenmaksuksi vuodelle 2022 vahvistettiin (edelleen) 38 euroa, josta yhdistyksen saama osuus on 6 euroa. Reserviläisliiton osuus jäsenmaksusta on 23 euroa ja Satakunnan Reserviläispiirin perimä osuus 9 euroa. Reserviläisliiton ja reserviläispiirin veloitukset sisältävät jäsenlehdet Karhu (piiri) ja Reserviläinen (liitto). Satakunnan Reserviläispiirin julkaisema piirilehti Karhu ilmestyy ainoastaan verkkolehtenä. Tämä piirin lehti toimitetaan hyvässä yhteistyössä Reserviupseeripiirin kanssa.

Yhdistyksen jäsenmäärä on 73. Jäsenmäärä on noussut kuluvan vuoden (2021) aikana seitsemällä uudella jäsenellä.

Jäsenmaksut laskutetaan ensimmäisen kerran yleensä jäsenyysvuoden tammikuussa, joten vuoden 2022 ensimmäiset jäsenmaksulaskut lähtevät Reserviläisliitosta tulevan tammikuun toisella tai kolmannella viikolla. Pitäkää yhteystietonne Reserviläisliiton jäsenrekisterissä ajan tasalla, jotta posti tavoittaa teidät. Jäsenrekisterissä olevia jäsentietoja pääsee tutkimaan ja muuttamaan Jäsenasiointi-palvelun kautta.

Vuoden 2022 ampumaratapäivät päätetään huhtikuun – toukokuun aikana. Ampumaratapäivänä käytössämme ovat kaikki Lavian ampumaradan radat, yleensä myös Lavian Metsästysseuran ylläpitämät 100 metrin kiväärirata sekä haulikkorata. Haulikkoradan, hirviradan ja pienoishirviradan käytöstä reserviläisten ampumaratapäivänä on hyvä sopia erikseen avainten järjestämiseksi ja siksi näistä lajeista kiinnostuneita pyydetään ottamaan yhteyttä puheenjohtajaan. Toiminta näillä radoilla on sujuvampaa ja turvallisempaa, kun radan tekniikan käyttöön saadaan avustavaa henkilöstöä toimimaan samalla toimitsijoina.

Lavian Seudun Reserviläiset ry:n jäseneksi voi liittyä Reserviläisliiton nettipalvelun kautta tai ottamalla yhteyttä yhdistyksen puheenjohtajaan. Jäsenyyden kautta tarjoamme yhdistyksen toiminnan, ml. aktiivisen ampumaratatoiminnan Lavian ampumaradalla. Asuminen muualla ei ole este. Yhdistyksen jäsenenä on myös ulkopaikkakuntalaisia, jotka harrastavat ja/tai mökkeilevät yhdistyksen toiminta-alueella (entiset Lavian, Kiikoisten ja Suodenniemen kunnat).