Jäsentiedote 1/2022

Hyvässä yhteistyössä toimivissa yhdistyksissämme on tällä hetkellä yhteensä yli 100 jäsentä. Jäsenistö asuu pääasiassa Lavian (Pori), Kiikoisten ja Suodenniemen (Sastamala) seudulla.

VUODEN 2022 HALLINTO

LSRU LSRES
Puheenjohtaja Virve Hindström Asko Knuutila
1. varapuheenjohtaja Ari Kulku Jukka Holma
2. varapuheenjohtaja Pentti Kaukoniemi
Sihteeri Ari Kulku Jouko Jokinen
Rahastonhoitaja Vesa Supponen Ulla Kaukoniemi
Jäsen Pekka Elomaa Ville Pohjola
Jäsen Juuso Lahtivirta Matti Grönlund
Jäsen Kari Laurikainen Jari Aarnikuru
Jäsen Matti Lehtimäki Reijo Järnstedt
(tiedotus)
Jäsen Jarmo Sirola

Ampumaratatoimikunnan pj. on Asko Knuutila (040-507 4484, knuutila.asko@gmail.com). Ampumaratatoimikunnan jäsenten nimet on alleviivattu edellisessä luettelossa.

TULEVAA TOIMINTAA

• Talkoot ampumaradalla: Ilmoitetaan erikseen tapauskohtaisesti.
  • Ampumapäivät kesällä 2022 (paikalla valvoja/opastaja):
    Keskiviikkoisin klo 17-20: 15.6. / 13.7. / 10.8
    Lauantaisin klo 10-13: 14.5. / 28.5. / 2.7. / 30.7
    Käytössä pistooli-, ilmakivääri-, pienoiskivääri- ja kiväärirata. Ampumataidoista riippumatta tervetuloa ammuntoihin, perheenjäsenet mukaan! Omia aseita saa käyttää, paikalla myös valvojien/yhdistysten aseita.

Lavian ampumaradan aukioloajat arkisin ovat maanantaista perjantaihin klo 9-20, lauantaisin klo 9-18 ja sunnuntaisin klo 12-18. Arkipyhien ampumarajoitukset löytyvät radan ilmoitustauluilta. Yhdistyksiin kuulumattomilta ampumaratapäivien osallistujilta peritään jatkossa 10 euron ratamaksu kattamaan patruunakustannukset.

Rastipäivät ampumaratapäivien yhteydessä tiedoksi ja taidoiksi: lauantaina 28.5.2022, 2.7.2022 ja 30.7.2022 klo 11-12 rastiohjelmaa, joiden aiheina tietojen ja taitojen kartuttaminen. Tarkemmat rastiohjelmat ilmoitetaan myöhemmin. Rastipäivinä on tarjolla myös kahvia ja kastamista.

Kilpailut: Kilpailuista järjestetään ainoastaan jäsenten välinen kilpailu lauantaina 20.8.2022 klo 10 alkaen, paikka res-rata.

Muistathan käydä vähintään kerran ampumavuorolla, kilpailussa tai hirvikokeessa (ja myös ilmoittaa siitä), niin saamme tilastomerkinnän ja yhdistys voi siten tavoitella mm. toimintapalkkiota.

Satakunnan Reservipiirien Perinneretki Huittisiin lauantaina 11.6.2022. Huittisista kansakunnan kaapin päälle. Merkkihenkilöitä sodissamme. Satakunnan Reservipiirit kustantaa opastukset ja sisäänpääsymaksut. Matkat ja lounas omakustanteisina. Ilmoittautumiset toiminnanjohtaja Taina Mäkitalolle viimeistään 27.5.2022 p. 044-5336325 tai sat.respiirit@dnainternet.fi. tai Perinnetoimikunnan pj. Matti Lehtimäelle p. 0400-463344 tai matti.lehtimaki@pp1.inet.fi. Tervetuloa koko perheen voimin.

Reserviläispäivää vietetään la 27.8.2022 Lavian Metsästysmajalla ja ampumaradalla. Pääpuhujaksi on lupautunut eversti Pertti Holma (Tykistön tarkastaja), esitelmän aiheena Tykistöjärjestelmän kehittäminen. Perinne-esityksen pitää Matti Lehtimäki aiheena Talvisota vs. Ukrainan sota. Myös muita maanpuolustuksellisia esitelmiä. Iltapäivällä on ammuntarasteja, liikunnallisia kilpailuja, ruokailu, kahvit, arpajaiset. Ei osallistumismaksua. Tervetuloa koko perheen voimin!

MUUTA

1. Paviljonki on käytettävissä tilaisuuksiin; käytöstä peritään korvaus sähköstä. Yhteys Virve Hindströmiin, 050-3090991, virve.hindstrom@gmail.com
  2. Postitusvirheistä ja –muutoksista kannattaa ilmoittaa yhdistyksenne sihteerille tai pj:lle. HUOM! Askon muuttunut sähköpostiosoite, vanhaa seurataan vuoden 2022 loppuun asti.
  3. Muistathan pitää omat tietosi Maanpuolustusrekisterissä ajan tasalla! Reijo Järnstedt opastaa omien tietojen päivitystä ampumaratapäivien yhteydessä, kun asiasta on sovittu etukäteen.
  4. Yhdistysten tapahtumakalenterit (netissä) antavat ajan tasalla olevan tiedon yhdistysten järjestämistä tapahtumista. Satakunnan RES– ja RU-piirien tapahtumat näkyvät yleensä tuon piirin omilla nettisivuilla.