Reserviläispäivä

Lavian Seudun Reserviläiset ry ja Lavianseudun Reserviupseerikerho ry järjestävät vuosittain yhteisen reserviläispäivän Lavian ampumaradan alueella (rastit) ja Lavian Metsästysseura ry’n metsästysmajalla (luennot ja ruokailu). Reserviläispäivässä ovat usein mukana myös Satakunnan Reserviläispiiri ry, Satakunnan Reserviupseeripiiri ry ja Maanpuolustuskoulutus – MPK.

Koronarajoitusten (COVID-19) vuoksi reserviläispäivää ei järjestetty vuosina 2020 ja 2021.

Päivä alkaa maanpuolustusta ja yhdistystoimintaamme koskevilla esitelmillä ja mahdollisesti puolustusvoimien kaluston esittelyllä. Päivän ohjelmaan kuuluu ampumakilpailuja, käsikranaatinheittoa ja vaihtuvia ”mökkilajeja”, joista jaetaan runsaat palkinnot eri kilpailuluokissa. Lisäksi järjestetään arpajaiset, kahvit ja ruokailu sekä mahdollisuus saunomiseen. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki maanpuolustusmyönteiset henkilöt perheineen ja ikään katsomatta.

Rastisuorituksia kertyy kilpailuissa 60-100 kpl. Suorituksia ampuma-aseilla 30-60. Tapahtumaan osallistuu 40-100 henkilöä vuosittain.